hela hjärnhalvan


här ställer jag fram ett litet bord och några stolar
i väntan på ER.
kan vi prata en stund om ...ja,
varifrån kommer tankarna?
och varför tänker vi så olika?...

NI FÅR GÄRNA FÖRESLÅ ETT SMALARE TEMA OM TANKAR OCH OLIKHETER MELLAN OSS
ELLER LIKNANDE OCH VI DISKUTERAR DÅ DETTA TEMA I VÅRA KOMMENTARER!
IBLAND ÄR DET BÄST ATT SLÄNGA EN LITEN STARK KOMMENTAR ÄN ATT GÅ RUNT GRYTAN!


jag föreslår att fortsätta temat om hjärnhalvorna iaf!
det är allvarligt men just därför dras jag med roliga tankar
som jag kan inte bara låsa inom mig, de ska ut!


en vän sa till mig att bäst är ju att ha en hel hjärnhalva.
bra idé, ska försöka!
det är svårt att nappa på uttrycket
när man enbart är halvansluten vid sin egen hjärna
som jag var igår, HAHA!

grubbla jätte gärna över mitt förslag medan ni tittar på filmen jag har lagt ut här!
tror själv att den passar den dystra halvans profil och är dessutom mysig!

(till dom som inte hänger med riktigt: läs mitt inlägg från gårdagen!
rubriken heter "Vilken hjärnhalva?")




gotti gotti!

Det du vill säga
Postat av: Kricko

Här kommer ett tips på en intressant föreläsning av en hjärnforskare som berättar om sin stroke: boltetaylorspowerfulstrokeofinsight.html" rel="nofollow">http://www.ted.com/index.php/talks/jillboltetaylorspowerfulstrokeofinsight.html



Hon pratar om en hel del om de olika halvorna. Den är på engelska så du får lite träning på det också ;)



Kram Kricko

2008-07-17 @ 20:46:57
Postat av: Kricko

Hmm, länken gjordes om i kommentarstexten så jag försöker lägga upp den i bloggadressfältet istället.

Postat av: Malin

Sv; Jag hoppas att de är annorlunda och bra ? ;)

2008-07-17 @ 21:58:54
URL: http://maliin87.blogg.se/
Postat av: liene

sv: Ja, du är gullig:)



Bebisen där också. Coolt med dom karate-rörelserna.

2008-07-18 @ 11:22:44
URL: http://lienes.blogg.se/

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0