intervju med Varis, del 2

Har inte hunnit lägga in ett nytt inlägg med fortsättningen av interju med min son, som jag lovade. Och trots att jag var  vaken länge igår svarade jag inte heller på så många kommentarer. Jag är djup men inte snabb, hehe! Ibland är jag snabb men det handlar inte om att skriva:)

Här slänger jag in några frågor till Varis (länar till ett inlägg om hans bakgrund och musikintresse) och får se när vi skriver fortsättningen nästa gång. Det kan bli på torsdag för både idag och imoron kommer jag hem sent. Idag försov jag mig dessutom. Snart ska kila iväg.

Ha det bra än så länge! Era kommentarer är så gulliga och ni visar mig ett sådant förtroende! Jag har blivit beroende av er:)

 

                                                                                  INTERVJU MED VARIS DEL II


7. Samma fråga om likhet mellan musik då och idag, t ex tekhouse och 80-tals motsvarande musik. Går det att urskilja stilarna?

Det gör det. Idag är kvalité mkt bättre. Både på teknologi och musikskrivandet. Baslinje är mer utvecklad idag. I många fall är det mer energi i musiken. Fast house musik är väldigt mångsidig: en del är dansmusik, en del meditativ osv. Man måste lyssna själv! Det är inte många som kan ta till sig musiken men de har inte hört så mycket. Om de säger att all house musik är samma och tråkig då har de inte lyssnat på mer än 2-3 låtar och absolut inte hela stycket. låtarna är runt 8 min långa, början är alltid rytmisk, mer anvancerat musikmaterial kan komma runt 1½ min eller min 2.

8. Du uppmanar alltså lyssna på mer house för att få egen uppfattning. Och helst de olika stilarna. Men hur många låtar minst? 

Vi säger 20. Minst?! Jag vet inte, det kan vara 15 (Ina: Jag förstår att han blir tveksam, poängen är ju att hitta olika låtar och höra dom från början till slut.) Senare avslöjar vi varför är house låtarna så långa. Vill ni veta svaret och läsa resten av intervju besök oss under de kommande dagarna!



byebye! ses!

Det du vill säga
Postat av: Varis

Bra inlägg. mamma. :D Hade möte på jobbet idag. Det är 23 personer som kommer bli uppsagda. Ingen vet än vilka. Jag kan va en av dom så jag bara måste fixa annat jobb eller helst börja på nån utbildning. Snabbt!!

2008-10-21 @ 17:43:24
URL: http://varissvard.blogg.se/
Postat av: Liene

sv: Tack för din långa och fantastiska kommentar, bra tankar där. Jag har själv tänkt så, men det är svårt. Svårt att hålla sig kvar där uppe, det är som att gå på en lina upp i luften.

och dikten handlade om nåt som hänt förr, inget aktuellt:) Brukar bara ibland skriva dikter om sånt som hänt förut.



Intressant itervju det blev med brorsan:D

2008-10-21 @ 17:57:53
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Emma

Härligt att höra :) Jodå med mig är det bra, eller ja det rullar på. Var precis och såg mamma mia har du sett den? Sjukt bra, med massa musik inslag :)

2008-10-21 @ 20:32:34
URL: http://emmsan88.blogg.se/
Postat av: Mariah N

sv!,tack så mycket!,rolig intervju med din son,

2008-10-21 @ 20:41:02
URL: http://nimah.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Kyckling med currysås är lätt, in med kycklingen i ugnen, currysåsen gör man som en vanlig brunsås fast med curry istället för buljong.

Ha en bra dag!

Synd om sonen.....jag är i samma sits!

Kram

2008-10-22 @ 06:29:51
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Anonym

Godmorgon på dej

Ja du min mage är som den är... har alltid haft en orolig mage som krånglar. Så jag borde ju vara van...hmmm.

Kul med intervjun med din son!!!

Nu kallar jobbet hör jag...uj... vad tiden går fort när man har roligt.

2008-10-22 @ 06:44:43
Postat av: jayne

Hej





det var jag som skrev här innan...

2008-10-22 @ 06:51:29
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Varis

Tack mamma, nu är det dags igen att åka till jobbet och jag är också mer värd än så. Det kan bli så att Adde tvingas sluta men inte jag. I så fall kommer jag ge min plats till han, för han är värd att stanna kvar där. Och han sa att han MÅSTE ha jobbet kvar. Och jag vill sluta där! Nu ska jag ta tag i ragen och kömpa igenom igenom en ytterligare dag. Kram

2008-10-22 @ 07:19:22
URL: http://varissvard.blogg.se/

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0