äppelgumman och nominering

... haha! min egenhändiga påhitt om mig själv! vore jag gammal hade jag nog döpts av folk till äppelgumman. vi har ju en Getjohannas gata här i våra trakter och lite annat sånt som jag glömt bort, haha! ÄPPELGUMMA....låter gott! mer inlägg om äpplen kommer nog inte i år iaf. man blir ju trött på dom. sen har jag kikat på era kommentarer som jag orkar dock inte svara på ikväll/inatt (so sorry!) och de är så lika och min PR har fungerat utmärkt utan att jag ens tänkt en tanke på detta. det är bara så att jag har aldrig tidigare haft mer än 5 äpplen på detta konstiga trä och de samma var bebodda redan, men iår då kom alla frukt på en gång! ni förstår, man blir överväldigad! TACKSAM!


jag var tvungen å baka denna äppelkaka för jag hade lovat göra det för denna snälla kvinnan som gav mig receptet (tittamitt förra inlägg!) och blev försenad en dag, det gnagade i mitt samvete. å andra sidan var jag lika tvungen å baka för jag hade ju gett bort receptet till er, no control! funkar inte för mig!:) här ser ni händelseförloppet. grytan 1 med margarinet är på spisen, grytan 2 (samma) svalnar ute. rastlös som jag är tar jag outfit pauser mellan varverna. nej:) inte precis outfit på mig själv! men de är mina nya höstkläder. vad sägs? skulle de passa mig? kolla in skor också!

bakningen fortsätter trots hinder. jag använder manna gryn som underlag/ underlägg, haha, hur ska man säga? den andra bilden var lite skum, såg ut som något helt annat, sa Linda. kolla!:) men jag själv säger att så fort man tappar trådet när man ser på något, då kan man väl kalla detta underverk för KONST! har jag verkligen lyckats åstadkomma ett konstverk inom fotografi? oj, fasiken! jag glömde helt om bakpulvret! nu blandar LIene in bakpulver efter hennes egen teknik, hon undviker röra vid äpplena som halvligger ovanpå, halvsynliga alltså. haha! och jag strö på sockret blandat med kanel. alltid roligt med avslutning!:)

look here! Linda försökte välja ut kläder till skolfoto imorgon. det är p g a henne jag glömde om bakpulvret:) skönt att hitta en syndabock förresten:) eftersom hon går i trean då får de välja ut ett tema men de har väl aldrig varit eniga i denna klass så det blev väldigt blandat. Linda ska föreställa en artsist och hon valde den rosa skådespelerskan. slår i huvud men kommer inte ihåg hur hon hette!:) hjälp mig minnas om ni kan! vilken av LIndas outfit tycker ni bäst om? hon frågade faktiskt vad ni tyckte:) kram!
till slut måste vi ju bara skryta om våra fotorarigheter. jag och Liene är lite tokiga i att ta foto ibland. vi smittar varann emellertid. se resultatet av vårat samarbete!

Lillfingret ÄR härligt, inte sant? lever sitt eget liv som vanligt. höhöhö!



Lienes foto

Inas foto

JAG BLEV NOMINERAD AV JAYNE OCH NU SKA JAG NOMINERA 7 AV MINA FAVORITBLOGGARE. SVÅRT! FÖRRÄN JAG VÄLJER UT ER VILL JAG SÄGA ATT FÖRSTA PLATS OM DET NU FINNS NÅGON FÖRSTA PLATS ÄR REDAN UPPTAGEN, DET ÄR MIN DOTTER LIENE SOM KOMMER ATT FINNAS DÄR ALLTID. SEN VILL JAG SÄGA ATT JAG HADE NOMINERAT JAYNE SJÄLV FÖR HON ÄR EN TOPPENKVINNA. LÄS HENNES BLOGG OCH NI KOMMER ATT FÖRSTÅ VAD JAG MENAR! HÄR ÄR DE FÖRSTA 23 ANNARS, FUNKAR INTE MED 7 FÖR MIG, OCH DET ÄR INGEN PLATSINDELNING HÄR HELLER. ALLA ÄR TREVLIGA I MITT TYCKE. KRAM PÅ ALLA SOM LÄSER MIN BLOGG OCH BIDRAR MED EN SÅDAN VÄRME TILL MIN VARDAG! ÄVEN NI SOM INTE BLOGGAR MEN FÖLJER MIG LÄNGST VÄGEN, JAG VET ATT NI FINNS DÄR OCH DET STÄRKER MIG!:)
Tess
Soffie
Kalm
Angie
Annica
Sofia (eyeshot)
Ann
Carina
Palmira
Cia
Matilda (cyklist)
Izzah
Bella
Blondina
Pippi
Kattis
Anne
Melinda
Petra
Jantra
Jennifer
Erika
Emma

NU SKA NI JU FÖRSTÅS NOMINERA ANDRA 7 BLOGGARE OCH SEN SKA NI MEDDELA TILL DOM OCH FÖRA VIDARE BUDSAPET. OCH LÄNKA DOM OCKSÅ, JAG HAR INTE GJORT DET FÖR DET TAR TID:) GÖR SOM NI VILL MEN TÄNK PÅ ATT NOMINERING ÄR INTE ENBART TÄVLING, DET ÄR MEST FÖR ATT HITTA TREVLIGA VÄNNER. NÅGON AV DOM JAG HAR NOMINERAT KANSKE ÄR I STORT BEHOV AV EN VÄN JUST NU!

Hösten är vacker om än sjukdomar och kylan och mörkret finnes, men så gör vi vårat bästa för att förgilla de där kvällarna:) god natt på er! det blir fler nätter för er som läser detta på morgonen:) god natt!

Det du vill säga
Postat av: anne

Tack för nomineringen!Det värmer! Jag ska ta itu med nominering senare. Och så var det ju det där kakreceptet jag lovade, jag har inte glömt!



Jag gillar ditt foto av det framdukade fikabordet med pärlorna på fatet! Vackert!

2008-09-05 @ 08:01:02
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: kalmiis

åh tack <3

2008-09-05 @ 09:49:26
URL: http://hejjagheterkalm.blogg.se/
Postat av: Angie (:

Åh tack sötnos för nomineringen! Ska också nominera snart ska bara fixa lite annat först!



Kika in imorron elr ikväll så är jag nog klar ;)



Ha det bäst, kram =)

2008-09-05 @ 11:33:02
URL: http://yeahrockondude.blogg.se/
Postat av: tess

Hej..gör du idag?? Bakar med äpplen å myser? Själv gör ja kalopps till hungriga fnstergbytande karlar...

Ja e hemma med August som tappat rösten å är febrg å slapp sjäv iväg å jobba. Ja så e de å ja är inte ledsen. Ja mår inget vidare så nu får ja flera dagar att återhämta mig på... SKÖNT. Visst ja får städa ltie här sedan eftersom vi byter fönster men de e värt de för de e bara roligt.



Hoppas du får en bra helg.//Tess

2008-09-05 @ 12:36:29
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: IZZAH SVARAR

håller me dej :P



jaha okej kul :D

ska nominera vidare :D

men att man får alltså inte nominera på den som nominerade mej eller (alltså i mitt fall dej)

2008-09-05 @ 13:03:01
URL: http://izzah.blogg.se/
Postat av: Carina

Mitten, jag tycker att klädseln i mitten är bäst!

Åh tusen tack för nomineringen, precis som du så klarar jag inte av att nominera vidare, alltför svårt att välja ut 7 stycken alltså :-)

2008-09-05 @ 15:11:12
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: J.

Sv: Tack för att du nominerade mig =) Har tyvärr inte ork/tid att göra samma sak med det.. Ha en jätte bra helg, det ska iaf jag ha! =)

Kram!

2008-09-05 @ 22:09:31
URL: http://jantra.blogg.se/
Postat av: jennifer

Tack för nomineringen!Det värmer! Detsamma snäckan kraaam!!!!

2008-09-05 @ 23:35:44
URL: http://jenwikman.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: jag gör det imorron, har inte tid nu :/ Ha en super bra helg :D

2008-09-06 @ 09:23:09
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Liza & Marren

åh. det är ju dom där skorna som jag tänker köpa, så snygga! :D

2008-09-07 @ 11:47:24
URL: http://wheresyourdignity.devote.se
Postat av: miriam

mums!

2008-09-09 @ 22:34:40
URL: http://wedgeheel.blogg.se/

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0