min stackars blogg

min stackars blogg har varit försummat ett tag. inte alla gånger går det att bortse en sådan viktig sak som att man inte orkar. ja, att detta kan ta månader, kanske år. många är oroliga för mig men det är ingenting med oro att göra, i mitt fall iaf. hur ska man säga? man är mitt uppe i en process. en process som är både viktig och nyttig. och oundviklig.

varför blir folk alltid så upprörda när någon annan lämnar de gamla och rutinerade vägarna? när man söker efter något som är mer äkta, mer nyttigt? 

jag vill ha en mening med livet, med det jag gör, jag vill vakna upp varje morgon och veta att det jag gör har en mening och betydelse, och även om inte jag ser det på en gång då vill jag känna en trygghet i vetskapen om att jag är omsluten av Guds nåd och han har en uppgift åt mig. det har ingenting med ambition att göra. vi har blivit bedragna med många ord och termer som liknar men stämmer inte riktigt med det verkliga och viktiga. en ambitiös människa tänker på sit eget bästa, på makt, på pengar, på inflytande. jag vill ha en uppgift. den röda tråden som är bara min väg. och mitt mål är att fullföjla mitt liv som var Guds mening från början.

många är blinda för det som händer bakom ytan, både i männikolivet och i världen,  allting har blivit så ytligt.  makt och pengar bestämmer. njutning förblindar. sanningen tystnar. kärleken fördärvas. även de små sakerna kan bli rätt jobbiga. man vill se ett leende i vardagen, man vill höra att det går bra för en. för att kunna gå förbi en så fort som möjligt. för att inte binda upp sig med någon annans problem.

och många är rädda för förändringen, ännu fler för sanningen.

tävling (klicka!) hos min vän Annica!

strax: i nästa inlägg har jag tänkt att skriva om en bok jag läser.

Det du vill säga
Postat av: tess

Jo skolan är jättebra och läkare har vi ingen ännu men kommer ju att få i Karlstad. Det kommer väl bli bra hoppas jag. Vi vet inte vad som är fel det är det vi ska utrdea men han fungerar inte som han ska. Orkar du har jag gjort en kategori som heter August... där står lite vad som hänt sista tiden.



Du måste inte orka med en blogg Ina... du ska jobba med dig själv inget annat. Vet du va länge du är sjukskriven? Vet du hur du ska återgå till jobb? Berätta gärna om du vill och orkar å du har ju min mail.



Tess

2009-02-09 @ 17:12:59
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Annica

Ja du har så rätt! Det är lättare att le än att konfrontera det onda. Nog är vi lika vännen! Säkert även på flera andra plan.

Tävlingen är nu avslutad och jag är faktiskt ledsen för att du inte vann. Du skulle ha behövt ett litet "hjärte-kort".

Men jag skickar massa kramar till dig istället!

KRAM!!!!!

2009-02-09 @ 18:25:21
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: lena

Du gör helt rätt som lyssnar inåt!!

Tänker på dig:)

Hoppas du snart är alert igen.

Många kramar lena.

2009-02-11 @ 15:27:15
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: jayne

Va bra att du lyssnar på dig själv... framsteg!

DU styr ditt liv... bara du!!!

Lyssna du på dig själv och njut av livet så gott du bara kan.

Jag tycker du är superduktig

kram

2009-02-12 @ 18:09:02
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: anne

Hoppas du repar dig. Det får väl ta den tid det tar. :)

2009-02-15 @ 11:28:36
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: soffie

ta hand om dej,

2009-02-18 @ 15:08:28
URL: http://soffie69.blogg.se/

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0