att ha en MÅ BRA DAG!...


♥♥♥
  • God morgon!
  • Har många tankar men jag låter dom vara just nu, vill faktiskt ta en promenad istället. Det är viktigt för att få en "MÅ BRA!" dag, tycker jag.
  • Tackar Er alla som har intresserat sig om mina dikter bl a. Här kommer en till... som blev även till en sång, jag spelar nämligen gitarr när ingen annan lyssnar på, så... Detta handlar om en eventuell framtid, vem vet?!...

En dikt om framtiden


Em A

Jag söker efter nya ord som jag ska ha till min nya sång

Em A

Med trumkomp från avgasröret

D A

Och gitarr som låter så ostämd

D A

För jag har glömt vartenda ackord.



Jag har precis fått ett nytt liv som jag ska dela med mig själv

I en ren vild självisk glädje

Och fattigdom som befriar själen.

Därför är jag så oändlig glad.



Jag drömmer om en härlig hund, en labrador

Och om en tid med mycket promenader.

Vi följs åt och vi skiljs aldrig.

Jag och min hund, jag och bara han.


Han tittar lent på mig och jag blir så svag!

Jag klappar honom och vi går

Längst stigar och mot stranden,

Stranden som leder till ett hav och ett hus.



Ja, där ligger ett litet kafé, omringad av ros

Och luktärter sträcker sig mot grinden.

Överallt de färgglada blommor

Och jag står själv i glorians sol.



Det är en varm och solig dag och jag har öppnat fönster.

Det hörs musiken bakom gardiner.

Det är min dotter, hon spelar bedårande

Egenskrivna melodier.


Hit kommer ofta en god vän, och vi tar brunch och en kopp te,

Vi sitter och småpratar i solen.

Han och jag, vi har våra minnen.

Han är min vän, min gamle vän.


Vi skrattar åt oss själva och behöver inte säga mer,

Han tackar för sig, tar sin mössa.

Min vän, han blivit som jag

Och min hund förstår nog sig på oss.


Min hund följer honom, sen skiljs de åt var sitt hål.

Jag tittar hur stillsamt kommer kvällen.

Jag och min hund, vi sitter kvar

I en kväll, fantastiska sommar!


Jag värmer mina fötter på trappsteg

Som barfota skrattande tjej.

Hur snart har rusat iväg våra år

Och så följsamt vi gått med dem!


Jag och min hund i glorians sol

Som sänker sina sista strålar

Över mig och min vän och min hund.

Vi är för evigt inskrivna i dikten.

Oooo, aaaa,

Vi är för evigt inskrivna i dikten.


Ha en bra dag!


Det du vill säga
Postat av: liene

svar: Tack för kommentaren, alldeles sant det du skrev:)

Fin bild! ha en trevlig dag, kramar:)

2008-07-10 @ 10:38:53
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: liene

Ha en trevlig dag själv med din kompis! Många solar!!!

2008-07-10 @ 12:54:25
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: matilda

sv: hur jag drar ut på tiden? det handlar om att vilja uppleva så mkt som möjligt varje dag. jag lever enligt min motto " lev varje dag som om det vore din sista , du vet aldrig om du lever dagen efter " .... då får jag ut mest av de få timmar dygnet har.

2008-07-10 @ 14:11:40
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/
Postat av: matilda

sv: gillar dikten ovanför...

2008-07-10 @ 14:24:53
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0