olympus:)JAPP!... olympus:( HMMM.... ur Göteborg 3

Fint! kamera är full och den är tom - på samma gång! Idag fick jag tillbaka min dator :) och någon har bestämt ersätta det gamla besväret med ett nytt - kamera tar inga mer foto:( Inas karameller! Någon leker med dom! Man får bara en i taget, om man får...
nu babblar jag, ja vet!

Liene var så gullig och laddade över på sin MP3 bilderna från Göteborg, dom hade hon på hennes dator.
Min är ju bättre och snabbare, så jag får några foto till mitt inlägg på min dator nu.
Få se vilka vi fick med!



Ni kanske inte tycker att man ska välja ut sådana natursköna bilder, utan gator och stora byggnader, om man vill berätta om Göteborg. Jo, det gör jag! Redan halvvägs hemifrån såg vi hur vegetationen förändrades gradvis och det blev mer lövträ så småningom. Jag tyckte alla ek och bok och andra lite exotiska trä var fantastiskt vackra att se i så stora samlingar i naturen där jag promenerade i en park i stadens utkanten. Jag vet att Lettland var rik med ek i urtiden, ek aktades som heligt och mkt speciellt trä där. Nu har jag fåt se hur ekskogar ser ut. Jag har förstås så många foto på ek och andra magnifika trä att ni skulle sluta läsa min blogg om jag ville visa upp alla de fina bilder. Jag älskar naturen och älskar hitta skillnader! Men jag vill behålla er, mina läsare!


Hoppas ni tycker om foto, själv tycker jag det är festligt. Lekfullt! Ska skriva nånting om skuggor i framtiden tror jag.


Bilder har jag tagit i parken vid vandrarhem där jag vistades i två dagar, mest på kvällarna förstås. Mkt vackert!


Är lite överraskad själv hur foto blev, disig och samtidigt het som en pannkaka alldeles nyligen borttagen från stekpannan. Haga kyrka som jag inte riktigt fick med från den vinkeln jag ville, fast jag kröp ner på marken och under ett trä, dock inte lyckades få in spiran.


Undersök verkligen noga färger och skillnader! Ser ni dom? Jag undrade också vad som var så annorlunda med denna kyrka. Och så fick vi höra av vaktmästare att kyrkan var byggt i engelsk stil. Javisst, det är det som gör henne så unik mitt ibland de svenska och tyska kyrkorna!




Jag avslutar dagen med en till naturbild, den är tagen ca 22.00 på kvällen, värmen är fortfarande runt 28 grader inne i stan, något svalare här, i utkanten. Och riktigt skönt inne i skogen. Nu önskar jag er trevlig resa till landet alla vuxna och barn får möta sina drömmar och vem vet - Nattens Fè. Men om henne någon annan gång!
Många kramar!


Det du vill säga
Postat av: jayne

vilka härliga bilder...tröd är fint. Mäktiga och vackra.

Mina söner är 13 och 15 år.

2008-07-29 @ 00:07:34
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: jayne

Ja...krafter behövs!!!!

Sov gott!

(Har du söner, döttrar...?)

2008-07-29 @ 00:29:30
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: frida

härliga bilder .)

2008-07-29 @ 02:27:24
URL: http://fws.blogg.se/
Postat av: ♥{JUJU}♥ PHOTOS-FASHION-ME

Åh så fina bilder! Du är duktigt ;)

2008-07-29 @ 06:43:00
URL: http://shesmiles.blogg.se/
Postat av: anne

Naturbilderna från Göteborg är riktigt fina! Man kan väl gärna visa sådant från städer också tycker jag! :)

2008-07-29 @ 08:12:42
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: alexandra

den sista bilden var sjukt mysig ! :)

2008-07-31 @ 15:57:35
URL: http://aluxandra.blogg.se/

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0