!!!DISKUSSION!!! morgontankar

som vanligt har jag många tankar, jag lever så intensivt i mitt inre!
ibland känns det såsom jag lever flera liv samtidigt.
men en central fråga just idag är om ögonblickets under...
om livet som under...om att orka tacka för att jag lever.
för det är ett under att jag lever!
och jag är inte ensam om sådana tankar.

morgontanke











idag är en speciell dag. jag är på semester men Gud har aldrig haft semester.
han vilade den 7-e dagen vid tidernas början men sen dess - jag är tveksam om han fick någon vila alls.
för människan ställde till så mycket besvär i världen att Gud har inte haft tid men egen vila.
och eftersom jag har valt att följa honom och arbetar som kantor
då fick jag en uppgift och ska arbeta idag. detta är en speciell dag.
mest för de människor som jag kommer att möta.
för de har sorg.

morgontanke



änglarna finns, har jag ofta hört säga men de flesta ser änglaran i sina medmänniskor som är också sant.
fast den ursprungliga tanken handlar om osynlig hjälp som också många har upplevt.
en osynlig medföljare på livets olika vägar.
det är ju så med alla...om vi glömmer bort våra vänner då glömmer dom bort oss.
gemenskapen med min ängeln är lik vänskapen med en människa.
man måste vårda relationerna med denne.
den andliga stigen mellan mig och min ängeln ska inte låtas växa igen.
då ser man inte vägen längre.
då hittar man inte.
och man kan inte ta emot gåvorna.
ni vet vad jag menar.

morgontanke



en gåva jag har fått är musiken.
att få höra musiken och få leva i den.
att få skapa musiken och framföra den.
detta är en gåva att få uppleva saker.
på mitt sätt. mitt sätt är genom musiken.
alla har sitt eget sätt att uppleva.
vi är olika men vi blir alltid glada över att någon annan
också kan uppleva på ett liknande sätt än vi själva.
att vi har mötespunkter.
för dom har vi.
vi måste kunna vårda relationerna.
vad är vi för slags människor
om vi bryter våra löften
och vänder ryggen till andra människor?

morgontanke



att ha ett hjärta
öppet för andra människor!
betyder det alltid att...
man blir sårad, man blir sviken?
man blir uttnyttjad och man blir förrådd?


svara gärna vad ni själva tycker!


Det du vill säga
Postat av: soffie

Å så många vackra och tänkvärda tankar du delger dig i dag.

Hoppas du får en underbar dag!!

2008-07-15 @ 09:05:14
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: liene

Vad fint och bra skrivet!

Att ha ett hjärta öppet för andra betyder allt det som du skrev men även lycka, fast det kasnke inte förekommer så ofta. Kankse måste den andra personen först förstå vad lycka är.

2008-07-15 @ 11:57:03
URL: http://lienes.blogg.se/

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0