fredag dag dag...

dagen började jag sent. runt 11 tiden. kraxig fortfarande:( ... skulle gräva mig igenom tidnigshögen jag har här hemma. veckotidnignar ni vet. dom läste jag när jag skulle lära mig svenska. de var bäst!!! då... men idag har jag ärligt talat inte tid med dom. så högen har växt nåt otroligt! trots att jag inte köpt en enda under det senaste året, jag får dom ändå, vet ni. och det finns fler på andra ställen här hemma...

sen kommer jag inte ihåg riktigt, det var en stor hög med önskemål vad jag skulle göra och jag orkade ju inte med allting, så släpig jag är fortfarnade! men jag tog den första tidning i högen iaf, och där hittade jag nåt jag ville skriva om i min blogg. så det blev blogg + frukost först.
det var en artikel från februari månad, om körsång! MIN GREJ LIKSOM, HAHA!
den hette: Körsång - om magen får välja.
sång frigör ett hormon, oxytocin, som gör att vi mår bra. nu har en ny studie från Karolinska institutet i Stockholm visat att regelbunden körsång även kan motverka inflammationer. undersäknings resultat visade att körsång påverkar cellernas uppbygnad i magen och höll deltagarna inflammationesfria.
kanske varje måltid borde inledas med en trudelutt?

haha! kanske kanske, men har ni läst mitt gårdagens inlägg där jag skrev om hur lät min vackra sång?  trots körövningar och mina solo blev jag sjuk iaf. och detta var en inflammation:(

jag visar delvis i bilder vad jag gjorde härnäst. förutom att jag tvättade kläder och golvet.

det blev en hemmalagad sallad till grillad kabanoss från Willis, mums!
vi grillade ute på min självplockade stengrill


bilden från försommaren

recept på salladen:
kokt potatis och morot samt kokt ägg
inlagd gurka, bäst saltgurka, undviker socker i salladen, inte gott
lök, salt, majjonäs (inte nödvändigt), gråddfil (ett måste),
idag la jag till tomat, ost, färsk gurka (inte nödvändigt)
det är även gott med gröna ärter i burk

PS. har själv upptäckt när jag var tonåring att färsk gurka ger färskare smak till salladen. morot till denna sallad var också min upptäckt. man brukar laga så kallade köttsallad i Lettland med korvtärningar eller kokt kött annars. men idag hade vi ju grillad korv som huvudrätt.

så lite blev det kvar, hehe!

senare bestämde jag mig för att vara duktig och jag tog in äpplen och ska fixa dom imorgon för nu är verkligen de sista äpplena iår. är så tacksam! för att det blev så många förstås!:)

inas foto

och då kom jag att tänka på att, nej, nu bakar jag en äppelkaka till! och det gjorde jag! ni förstår väl varför jag är så seg med min blogg! jag gör så mkt annat också, på ett släpigt sätt... höhö!... oj då! nu nös min lilla tös här också! inte bra, jag smittar ner henne. vi sitter ju bredvid varandra!
god natt på er! ... skönt med två riktigt lediga dagar i helgen!
trevlig helg!


Det du vill säga
Postat av: jayne

Tack så väldigt mycket för dina fina värmande och upplyftande ord... det lyfte mej ska du veta!!!!

Kvinnokraft ja... duktig.. ja duktiga kvinnor säker sig till varandra.. för du är ju med en av dessa kvinnor..som slåss och kämpar.. som inte lägegr sig ner och säger ORKAR inte.. VILL inte!!

Äpplen ja... just ja.. såna har vi med massor av i trädgården. HM, skulle man kanske ut och plocka in några? Göra en äpplepaj ikväll? Sonens nya flickvän komemr hit så man kanske ska visa den där sidan.. hi hi hi hi.

KRAM på dej

2008-09-27 @ 10:24:46
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: J.

Sv: neej det är väl så att man inte brukar skriva det. Men det är ju inte heller så vanligt att man får mejl av sina lärare så.. Jaah, jag har slutats skämmas över att jag på riktigt har problem. Jag vet det, många vet det och därför känns det inte som ett stort hinder att berätta det. Jag vet inte riktigt vad för komentarer jag vill ha. =P Possitiv feelback kanske? Du får min mejladress oxå, eftersom jag fick din! =)

2008-09-27 @ 11:38:56
URL: http://jantra.blogg.se/
Postat av: Liene

Tack för din långa kommentar mamse, jag är inponerad att du läste hela sidan ner i min blogg:)

Ja, fast jag hjälper nog inte till i trädgården för jag ser ingen anledning till det, visst det växer ju igen, men jag orkar inte för en dag kommer det ändå växa igen:(

Politiken kommer nog aldrig förändras nej. Men det är själva människorna som måste göra nåt själva, livet är svårt och det förändras inget förens man verkligen kämpar för förändringar i världen.



Haha, du lägger ut din hög på tidningar och jag min på kläder.

Din salad igpr var smasken god!

2008-09-27 @ 11:59:52
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Gott det ser ut! Är du kristen? :)

2008-09-27 @ 13:09:58
URL: http://yomfs.blogg.se/
Postat av: Matilda

Härliga äpplen! :D

2008-09-27 @ 16:44:32
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: soffie

å va äpplen du har.

blir det mos av dem?

va skönt att du känner dej piggare nu.

må så gott ikväll...

2008-09-27 @ 17:00:19
URL: http://soffie69.blogg.se/

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0