min arbetsdag

nu har jag verkligen ansträngt mig starkt och håller på att ramla över tangentbordet så trött jag är. jag har länkat alla de personer som jag hade nominerat och det var inte lite det där. två dagars arbete minnsan, haha!

men nu kom jag på att jag måse ju meddela till alla som jag har länkat. undrar vem har komit på idén att man ska slita ut sig på bloggen:) ja ja, men jag gör det gärna. en del av er har jag nästan tappat kontakten med, alla är lite mer upptagna än under sommarlovet ochh semestrar.

vill ni se vad jag sysslar med på jobbet förutom att jag spelar och undervisar och styr en liten kör? om nu den som styr är jag, haha?!

här är min tron, där sitter lilla jag och jag älskar inte om någon annan vill göra det samma. förutom mina barn. haha!


undrar om inte jag liknar en riktig regent, på många sätt. nu ser ni här en massa pärm. föreställ att de är lagar och paragrafer och allt sådant. för att styra folk och låta dom lyda. det är många pärm på mitt rum, snart blir jag nergrävd under dom. förstå att jag tappade bort noterna som jag skulle ha imorgon, fyra ynkliga sidor. jag frågade ut varenda en av mina gråa nervceller men det var lika grått där inne som vi alla har det ute, i den fria naturen, det var molningt och det var svalt och blåsigt. men till slut...då kom jag på...mina egna tricks. en gammal jätte dålig vana när man är bråttom en dag och tanklös en annan dag. som mig. typiskt! jag hade lagt notbladen i en bok och boken hade jag stoppat undan i en hylla. hade jag inte kommit på var jag hade lagt noterna hade väl arkeologerna hittat dom om några hundra år, haha! det är bara det att noterna återfanns kl.4 på eftermiddagen. från kl.10.00 arbetade mina celler hårt och kl.5 kom svaret. grattis, gumman, grattis mina gråa celler! hejar på er!

för att ni ska tycka mer synd om lilla mig vill jag att ni kollar in väldigt noga vilka stora högar med noter jag har att gå igenom. de är gamla noter, delvis på gammelsvenka, delvis skrivna av tonsättare som ingen av oss känner till. jag brukar vara nyfiken som tusan och bläddrar upp deras namn i de stora encyklopediböckerna. men vissa namn återfinns aldrig. jaja, man kan inte kräva att man ska minnas allt och alla. det gör väl ingen. tänk hur skulle det kännas om ingen mindes en Ina om t ex 60 år. usch! ska man tänka på sånt nu? nej, det ska man inte!

förutom orgel och en himlans grävande i noter då jag bland annat letade efter alternativ till musiken på lördag så käkade jag och spelade mig igenom körrepertoar som jag har tänkt att föreslå till mina damer på tisdag. vi börjar körövningarna denna termin hemma hos mig, det blir så mkt trevligare så. dessutom hade jag lovat dom (aj, jag vet, jag lovar för mkt, men jag älskar ju dom!) en grillkväll som köravslutning i somras. men hela augusti var ju så konstigt väder, man kunde nästan inte planera någonting i förväg. dessutom har vi 8 vuxna björn runtomkring oss. om jag ska ta in tvätten en jätte sen kväll då skattar jag mig modig om jag går ut överhuvudtaget. suck! denna typ av rädslan hade jag blivit kvitt för länge sedan. men nu är osäkerheten tillbaka, suck! jag har fantiserat emellertid om hur vi grillar och björnen kommer ut från skogen som ligger alldeles bredvid min tomt. häftigt, va?!

ha en skön kväll! vad har ni gjort idag då? javet javet, det är fredags kväll, den heligaste kvällen för varje svensk på hela veckan! men jag ska jobba imorgon och på söndag ännu mer. så vänta på nya uppdateringar i samma anda! ses!

Det du vill säga
Postat av: Annica

Hallå min fina bloggvän!

Såg att du nominerat mig!

Vad glad jag blir! Tack!!!!

MASSA KRAMAR TILL DIG NU!!!!!!!

2008-09-05 @ 21:16:07
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: så härligt att jag kan ge dig kärlek bara genom min blogg :) jag skriver bara vad jag känner för... glädjer jag då nån är det underbart! kram

2008-09-05 @ 21:40:37
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: slapparna av då jag behöver :)

träningen och skolan är en del av mitt liv, en del av vardagen... ibland en påfrestningen, men oftast grymt skoj!

men värmer att veta att du bryr dig <3

2008-09-05 @ 22:15:13
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Matilda

hehe! jodå! det var ett ta sen! bara att du säger hej på msn ;)

men va roligt att du har länkat mig! :D

2008-09-05 @ 22:28:48
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Carro

tråkigt med jobb =(

2008-09-05 @ 22:56:04
URL: http://carrolovesbill.blogg.se/
Postat av: Carro

tråkigt med jobb =(

2008-09-05 @ 22:56:27
URL: http://carrolovesbill.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: nja, jag har valt vilka jag pratar med på msn väldigt noga :)

och bara skriva om OS... delvis... men även mycket annat, om mig, mig som person och det liv jag lever :)

ha en fin helg! kram

2008-09-05 @ 23:03:31
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: amanda

jättefin blogg! :)

haft en bra dag? :)

2008-09-05 @ 23:15:07
URL: http://amandusss.blogg.se/
Postat av: IZZAH SVARAR

hehe okej kan tänka mej att det e lite bökigt att ha långa naglar då man spelar piano eller orgel hehe .. :D

2008-09-05 @ 23:17:56
URL: http://izzah.blogg.se/
Postat av: petra

Hej!

Jag blev gör förvånad att du nominerat mig?

Jag är så ny så ny,

Vilket härlig jobb du har och vilken ordning du har på dina gerjer, hmmmm även om de grå kanske inte alltid är där de ska , jag vet mina två brukar bråka med mig när jag ska ha fram vilken mapp jag lagt ett arbete i i datorn!!!

de blir konflikt kan lova mellan de två som fortfarnade är i bruk menar jag...

kram

Petra

2008-09-06 @ 09:05:09
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/
Postat av: jayne

Hej

OJ---blev förvånad av titten in på din arbetsplats...trodde inte det innebar sånt jobb... men du trivs bra??? Egen tron och allt...wooow

Lettland verkar ha en bra tanke kring assistenter och lärare, tycker jag!!! Själv säger jag att som lärare kommer jag aldrig att slå mig till ro..klart man måste fortsätta utveckla sig och då inte genom en kvällskurs i ngt...som mina kolleger.

Jag måste hålla mig ajour... vad händer, vad säge rnya rön.. vad tycker jag om dem..osv.. klart!!!

Kram

2008-09-06 @ 09:26:22
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Bella

Svar: Jag vill inte skriva vem texten handlar om. Som att jag inte vil peka utt någon i min blogg. Men till dig kan jag säga. Det handlar om min kompis som fått anaroxia eller hur det stavas.



jag är enormt tacksam av dit stöd, det betyder mycket! TAck så enormt mycket. jag önskar dig en underbar helg :) kram

2008-09-06 @ 10:19:06
URL: http://bellablogg.se
Postat av: anne

Ja, du har väl din största arbetsbelastning på helgerna förstås. Jobbar du 40 timmar/vecka? Vad gör du under veckodagarna?



Angående cancer, så inte blir vissa utvalda att få det inte. Det handlar om gener och livstil, och fortfarande finns många gånger ingen orsak att finna. Men forskningen går framåt hela tiden, och redan nu finns så många fantastiska metoder att kunna skräddarsy rätt behandling för många som drabbats (förutsatt att man hittar tumören i tid). Det var denna typ av arbete jag jobbade med tills för ett år sedan.

2008-09-06 @ 14:28:54
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Matilda

sv: paralympics visas på svt! :D

2008-09-07 @ 00:27:18
URL: http://elitcyklist.blogg.se/

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0