eleverna... en stjärna... Juliet... och alkohol...

fyra olika saker vill jag prata om ikväll. om jag ska fördjupa mig i allting då blir det för långt. så jag bara tar fram problemet med alkohol i korta ord. och enbart p g a att jag blev tillfrågad varför jag var kritisk mot att man drycker. det handlar om varför jag ser problem här och hur jag upplever folk som drycker. jag svarar inte på detta nu utan ett längre inlägg kommer ut senare. det är ett bra tema att ta upp i diskussionerna, tycker jag.

den största platsen och känslan i kvällens blogg tillägnar jag stjärnorna. jag vill skriva om hur jag blev kallad för en stjärna ikväll. precis då när vi hade slutat vårat för dagen och öppnade den stora porten för att komma ut i den stjärnbelysta världen. poetsikt vackert. och så stod och pratade en äldre man och en kvinna om stjärnorna och mannen sa att den som lyste där ovanpå oss var ingen stjärna utan Venus. men kvinnan sa att allting som lyser på himmelen kallar hon för stjärnorna. jag började skratta för de visade var sin sida av personlighet så tydligt och envist. mannen (så vitt jag vet) är en vetenskapsman i själen, en matematiker och språkfantast. han sitter och grubblar över matematiska problem och verb in på nätterna precis som jag sitter vid min blogg tills jag börjar fantisera ut konstiga dikter:) kvinnan däremot ser skönheten i naturen utan att tänka vare sig om vetenskap eller logik. jag förstod henne så väl ikväll! lagar och sanningar gör vardagen allt för grov så ofta! men denna kväll var poetiskt vacker! känslan hänger kvar än... och då blev jag kallad av denne man för en stjärna. "här kommer en stjärna!", sa han. och då sa jag: det stämmer väl för jag lyser aldrig med stadigt ljus utan jag blinkar som stjärnorna gör:):):) det går ju ständigt upp och ner för mig. det blev fler än ett leende och varmt skratt, lovar!

stämningen har förstärkts av ett stycke jag spelade ikväll, vid samma tillfälle då vi fick stärneproblem. lyssna och se på den brittisk-italienska filmen "Romeo and Juliet" från 1968! jag var 4 år då. jag minns att när jag gick i fyran hade min kusin som hade sett filmen en affisch med Romeo och Juliet hemma på skåpväggen. jag ville så gärna tro att Juliet (Olivia) var jag, haha! idag när jag ser filmsnuttar på You tube ser jag hur lik mig hon var. när jag var som hon då, haha! alla förändras ju:)  här är temat jag spelade!  valde ut bra filmscener också:) musiken kan ni välja ut själva, vilken variant behagar er mest.  jag skulle välja fiol, melodi låter så fint då! det är något fel med min dator. jag kan aldrig ladda ner musik från You tube mera utan måste använda min dotters dator. probelemt blev när jag hade installerat de nya uppdateringarna från Fire Fox för någon månad sen.

försök att få fram fina bilder på Juliet ledde mig fram till skådespelerskan Olivia Hussey (Juliet) och hennes nuvarande utseende.

foto lånat från Wikipedia

eleverna är också de ett varmt tema för mig. synd att jag inte får visa öppet hur vi arbetar tillsammans, men jag skryter om hur rara de är och hur spännande arbete jag har faktiskt p g a dom. bl a! den delen av mitt arbete trivs jag med, absolut! snart försöker jag fixa så att ni kan åtminstone höra hur dom låter. den ambition har jag kvar:)

musiken vill inte lämna mig ikväll. Juliet är tillbaka:)
glöm inte besvara min fråga!
sov gott mina vänner!

Det du vill säga
Postat av: Rebecca

Vad gulligt av mannen! :)



Jag går samhäll/media tredje året :) Vad jobbar du med mer exakt?

2008-10-17 @ 10:54:52
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag är ju sjukpensionär så visst finns chansen att vila på dagarna. Det är ett måste för mig. Annars skulle jag nog gå under. Min hjärna måste vila korta stunder flera gånger om dagen för att slippa smärtan som jag har konstant. Jag var på smärtkliniken här på sjukhuset för att få hjälp att hantera smärtan. Tabletter är ju inte lösningen på allt. Och då fick jag veta hur viktigt det var att jag försökte vila och gärna sova korta stunder på dagarna. För att hjärnan ska få glömma bort smärtan en stund. Ja det var mycket jag fick lära mig om min kropp där!

Men nu börjar jag bli lite nervös. Jag har bara en tidsbegränsad sjukpension. Eller sjukbidrag som det heter nu för tiden... Och den här förbannade regeringen har ju ändrat reglerna så nu i vår är jag inte säker på om jag ska fortsätta vara sjukpensionär eller om jag ska ut i arbetslivet. Och hur det ska går till i så fall har jag ingen aning om. Jag är skitskraj! Jag vill inget hellre än att få arbeta igen. Men jag vet allvarligt talat inte hur jag ska klara av det. Jag kan inte sitta mer än en timme i taget. Sen måste jag ligga och vila. Jag kan inte stå mer än korta stunder. Och gå... Ja det gör jag ju med stora problem.. ;-)

Vem skulle vilja anställa mig? Och vad skulle jag kunna fylla för funktion på en arbetsplats? Många frågor rullar runt i huvudet på mig! Plus allt med mamma och Cristher också. Ja hjärnan går på högvarv. Det kan jag lova!

Hoppas att du får en underbar fredag!

Massa kramar!!!

2008-10-17 @ 11:19:11
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: FELICE - FASHION IS HOT OR NOT

Fin blogg, kolla in min =)



WWW.MODEISDELICIOUS.BLOGG.SE



Xoxo/F

2008-10-17 @ 11:57:55
URL: http://modeisdelicious.blogg.se/
Postat av: carro

Tack :)

Hittade bilderna på google.se och photobucket.com

Sökte på regn o rain :)

Håller med om det :)

Jag tror ja vill gå hantverk efter grundskolan, men e inte säker på att jag får så höga poäng som man ska ha för att komma in.

Vad gick du?

2008-10-17 @ 12:46:03
URL: http://carrolovesbill.blogg.se/
Postat av: Elina

Väntar på ditt inlägg:) Jag är nyfiken!

2008-10-17 @ 12:59:45
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/
Postat av: soffie

å du skriver om så mycket bra:O)

hoppas din fredag blir bra!

2008-10-17 @ 13:52:31
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: tess

De va maken idag ja började med min igår.. bild finns i ett tidigare inlägg å bild på Daniels kommer senare idag ska passa på å ta en promenad i solen nu... ha en skön helg nu //Tess

2008-10-17 @ 15:10:54
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: erika

godmorgon (lite sent dock)! :)

vad kul att du blev inspirerad!

Din blogg är väldigt intressant !

2008-10-17 @ 17:22:45
URL: http://eriikas.blogg.se/
Postat av: Liene

Vilket bra svar till kommentaren om astjärnan! ska komma ihåg det:)

2008-10-17 @ 18:22:14
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Carina

Aha nu vet jag vad du jobbar med,

visste inte att du är lärare faktiskt,

har jag fullständigt missat!

Bättre sent än aldrig heter det visst :-)

2008-10-17 @ 19:47:38
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Bella

Ha en bra helg :D händer något kul? :D

2008-10-17 @ 21:53:19
URL: http://bellablogg.se

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0