kvällen



foto Ina

jag tar kvällen nu
och ska skriva DEL II av intervju med min son i nästa inlägg, har jag tänkt. 
har fixat lite i köket och i en rabatt iaf har jag varit och grävt i,
trots dålig väder och en liten förkylning.
det blev även en kyckling till middag, jätte gott med den perfekta risen,
sky från kycklingen eller sås (två alternativ alltså) :) 
igår blev det taket på uthuset lagad som var mittpunkten på dagen.
det kunde jag visserligen inte klara av själv.
men livet går vidare. och jag klagar inte:)
och bäst av allt- mina barn var här!!!
OBS! min son har en ny blogg.
intervju med honom se i mitt förra inlägg!
och dotter har spelat in ett stycke på sin blogg.
jag vill förstås bjuda på det!

vill säga att jag är så berörd p g a alla mina 3 barn, så rara de är,
blir nästan gråtfärdig hur jag älskar dom:)
likaså blir jag berörd av människor som bryr sig om mig, inte bara i ord men med hela attityden,
och bäst är ju att de goda människorna finns nära och griper in när det blir för svårt.
sådant kan man verkligen sätta värde på!
jag tror nog att bara prat tycker jag inte längre om,
det är motbjudande att bara lyssna på ord och inte få erfara något annat
  från levande människor som har funnits nära och ändå så långt bort!
ni vet inte vilka de är. det vet bara jag själv. 
jag har börjat ignorera toma ord mer än någonsin tidigare.
lärdom utan fördom:)
fördom ska man undvika!

ha en bra nästa vecka!



Det du vill säga
Postat av: Varis

Bra människor är få, man ska alltid va glad när man stöter på dom. Fint att ni tycker om min nya design. Berätta vad för slags header du vill ha!

2008-10-20 @ 22:28:21
URL: http://varissvard.blogg.se/
Postat av: Varis

De är inte så många som skriver till mig men jag svarar ofta och dom svarar ofta tillbaks under en hel kväll, därför blir det så många kommentarer på en inlägg. Försök göra så du också.:) Visst kan vi komma igen på lördag? :D

2008-10-20 @ 22:30:53
URL: http://varissvard.blogg.se/
Postat av: peter pc carlsson

Jag skall gå in och kolla din sons blogg. Jag har själv en son som bloggar och som nu befinner sig i Canada.



Jag tror att vi alla gör vad vi kan för att skapa en så bra tillvaro som möjligt.



Kram till sig. nu skall jag besöka din sons blogg.

/PC



Puss

2008-10-21 @ 00:20:13
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Hoppas du sovit gott.

Ha en bra dag!

Kram

2008-10-21 @ 07:10:14
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: tess

TACK för dina kloka ord du har så rätt!!!!! //Tess

2008-10-21 @ 07:37:15
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Varis

Godmorgon, det finns mycket värre priser! :) Jag ser ljuset nu, det finns en utbildning i västerås som startar 19 januari. Den handlar om visuell formgivning, design. Kan ringa till dig på kvällen. Men i alla fall ska jag söka dit redan idag!! Ha en bra dag, ska jobba nu. Kram

2008-10-21 @ 07:59:18
URL: http://varissvard.blogg.se/
Postat av: J.

Sv: Jag lagar nästan alltid mat. Oftast hjälper pappa mig, men ofta händer det att jag lagar maten själv. Då min bror som precis flyttat hem inte kan laga mat så är det jag som gör det.

- annars äter han inte.

Mamma och pappar jobbar sent och jag kommer nästan alltid hem före dom. Vet jag vad det ska bli för mat så gör jag oftast den så att den antingen är klar eller nästan klar när dom kommer hem. Då vi har vissa problem hemma och jag går hos en psykolog så är det en av sakerna som jag gör för att slippa ha bråk hemma. Är maten klar, då är alla (förrutom jag) nöjda och glada. En sak vår familj måste jobba på, jag vet...

2008-10-21 @ 10:51:51
URL: http://jantra.blogg.se/

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0