söndags tema

jag skrev tidigare om en länk på nätet där man erbjuds att lära sig hantera stress, tankar om svåra livssituationer, sjukdom, prestationsångest mm. metoder som används bl a i elitidrotten. det finns information att köpa och utbildning att prova på. jag har tagit hem 5 gratisövningar. allting finner ni när ni öppnar länken maindfullness.

det är mitt förslag på söndagstemat. och hoppas, ni får mer tid att njuta av frukosten idag. själv ska jag till jobbet snart. vi övar på "Noas ark" bl a. så passande väder! det  är nästan stormigt och jag vaknade av kraftiga regnskurar mot fönster... oj, gässen flyger förbi just... tyvärr är de borta redan, medan jag springer med min kamera. ha en bra dag!

och medan jag är borta kan ni kika på foto jag tagit:)








ta det lugnt!

Det du vill säga
Postat av: Kattis

Ja, här ska det bara vilas och mysas. JA, lite veckohandling blir det dock.

Ha det gött på jobbet.

Kram

2008-10-05 @ 09:26:11
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: jayne

Vilka mysiga höstbilder.. Hösten är fin på bilder.

Här regnas det i massor. Om en stund SKA jag bege mig ner till träningen.. bara är så.. har jag betsämt det så ska jag..

Ja du, jag känd eför en ny färg.. men jag gillar grönt... men man behöver ju inte ha grönt överallt för det..hi hi hi

Ha en skön dag på jobb nu.

2008-10-05 @ 10:37:44
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: soffie

Å så vakert och vad rofyllt det ser ut.

Hoppas din söndag blir underbar

2008-10-05 @ 11:08:31
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Liene

Tack:D det gör inget att du jobbar idag, pengar behövs ju, hihi.

Jag klarar mig fint och det vet du.



Jag hann iaf njuta av frukosten, haha. men jag är ju ledig så. Frukost är gottigott:D

Fina bilder, den sista gillade jag mest.

kramar



2008-10-05 @ 12:52:45
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: petra

hej!

tack för dina ord igen!

vilken fin kyrka du arbetar i!Fina bilder!

här har det också regnat och i natt var det storm här hos oss i Karlstad.

De riktigt tjöt i träden och i husväggarna, ändå bor jag i en tegelbyggnad!( lägenhetshus)

Du och jag tänker väldigt lika och har också genomgått mycket i våra liv.

Jag har själv många gånger funderat på vad jag ska göra med all den kunskap som jag fått genom alla olika delar i livet.

En del av det jag gått igenom har varit nog så tufft och när jag varit mitt upp i ex misshandel som mitt ex utövade på mig. Tänket jag många gånger på vad som var meninegn med det.Nu tror jag att jag förstår varför jag fått gå igenom så mycket, jag ska använda mig av en del för att hjälpa andra och få till förändringar.

Det är då som det känns så bra när jag träffar på en kvinna som du som vill detsamma, som har tröttnat på hur vi männsikor behandlasoch behandlar andra och som vill säga ifrån, upplysa och förmedla vidare kunskap för att hjälpa andra, att våga göra något åt sina situationer.

Om det även slår väl ut kanske även de styrande av landet får sig tankeställare och förändrar till det bättre då har vi vunnit mycket.

Kan det dessutom hjälpa till så att ekonomin blir bättre är det en bonus.

Jag har,som du min tro att tacka mycket för, jag vet att det är den som hjälpt mig att stå pall, för allt som jag fått både ont och gott.

Och inget ont utan att det för med sig något gott!

Jag är en evig optimist och tror på det goda, tyvärr så har jag genom åren fått erfara människor som utnyttja detta till 100% och jag själv har fått lida, men jag vet också att de människorna mår sämre än jag och att " hissen inte går ändå upp",hos dem. Det medför att jag kan ta även detta på ett hyfsat bra sätt. Jag har gång på gång fått på foten och tagit stryk både fysiskt, psykist och inte minst ekonmiskt.

Men jag är här och nu och varje erfarenhet här styrkt den viktiga del av livet. Att leva här och nu.

Att sluta bry mig om att andra vill stjälpa ikull mig.Jag har vänt dem ryggen och gått vidare, för jag vet att de är som de är och jag behöver andra i mitt liv,eller jag har vänt andra kinden till.

Jag har bla en mamma och en syster som är nöd elaka och beter sig väldigt illa mot mig och mina barn.

Jag förlåter dears handlingar men ej dem, jag har tagit avstånd från dem och kommer att fortsätta med det. Jag vill må bra och då gör jag det som måste göras.

Den biten om min släkt och om hur jag kom underfund att mitt ex är en psykopat, kan jag berätta i min blogg och till dig när vi väl träffas.

Jag har genom de 6-sista åren haft en hel del med soss att göra och det har mest varit till min nackedel då de enbart sett till mitt ex bästa, och ej till barnen.

Tingsrättförhandlingar polisanmälningar kvinnojour,

m.m.har varit min och barnens vardag.

Men nu är det lugnare men nu har jag en annan kamp.

Att klara av de cellgiftsbehandlingarna som jag får efter den cancer som funnits i min kropp.

Cancern är borta men behandlingarna ska till för att säkerhetsställa fortsatt friskhet de närmaste 40-50 åren som jag framför mig!

Jag har lovat mina barn och mig själv att jag blir minst 150 år!!!!!!!

Tänk om vi skulle försöka att ses i början av nästa år, jag vet att jag kommer att ha mer ork för resor och nya vänskaps träffar då allt är över med dessa behandlingar.

Skriva i bloggar är en väg till att nå ut till många människor, och tids nog så har vi såpass många som läser det vi skriver utan att vi behöver stessa fram något.

vi har andar möjligheter genom att skriva i politker bloggar som finns lite här och var, vi kan även knåpa ihop debatttexter och sända till de stora tidningran i Sverige och vi kan även skriva motioner och lämna till berörda politiker.

Vi kanske ska ha en gemensam blogg tillsammans där vi skriver om det som är viltigt att belysa och få fram.

och för att få till en gemensam text så kan vi använda oss mail kontakter och skriva ihop oss.

Vi kan även gästblogga hos varnadr och hos ex Enbart blogg om Peter tycke att det är ok!

Det är så otroligt att vi tänker så lika men jag tror att det beror på att vi rätt lika erfarenheter och att vi är troende och att vi vill göra mycket för andra och för oss.

många energirika

kramar till dig,

Petra

p.s tack för tipset att sälja bullar!

Har tänkt på det själv, och jag ska ha en loppis om två helger. jag måste få ihop pengar, bara jag nu orkar detta.

2008-10-05 @ 14:04:10
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för ett bra tips!

Ha en mysig söndag! KRAM

2008-10-05 @ 14:38:03
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: J.

Sv: jag förstod inte frågan.. När jag gjorde det där skit jobbet i syrenbusken fick jag 200:- för.. Vad menade du? Jag tycker du itne ser tjock ut! :O

2008-10-05 @ 14:52:54
URL: http://jantra.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag vet inte riktigt, men jag vill iallafall starta en ny blogg, för tycker inte det är kul att alla i familjen och nåra släktingar kan bloggadressen o läser ibland...

Det är inge kul att de kan läsa hur man mår, vad man gjort under dagarna och hur man känner...

Det är mkt bättre om bara vänner o folk man känner via nätet kan läsa...



Tack så mkt! haha jag åt 5 st bullar igår o 3 idag.. hehe, inte bra...

Jo, jag funderar oxå på att sluta med godiset o sen börja träna en massa igen..¨



Tack detsamma!

2008-10-05 @ 17:32:52
URL: http://carrolovesbill.blogg.se/
Postat av: Angie (:

Jättevackra bilder :D



Sv: Haha jo jag klarade det hihi! :D

O jag blev på bra humör sen igen som tur var :D



Jag gör inte så mycket.. Bara hoppas och drömmer om framtiden HAHA :)



Så hur har du haft det dom senaste dagarna då ;)?



Kram

2008-10-05 @ 17:41:58
URL: http://yeahrockondude.blogg.se/
Postat av: petra

hej igen!

här har jag en länk som jag vill att du går in på,

kopierar den texten, klistra in den i blogg, då bidrar du till en insamling och din blogg syns än mer.



http://enbart.blogg.se/2008/october/081005-enbart-bloggkraft.html



jag kan även tipsa om den bloggen om du inte känner till den, han som har den bloggen är jättebra.

www.enbart.blogg.se

hoppas att din dag varit bra!

kram

petra

2008-10-05 @ 22:13:50
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/
Postat av: Pippi

Vacker kyrka



Kram

2008-10-06 @ 15:05:10
URL: http://pippibears.se

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0