god morgon!

god morgon, alla!

jag håller nog inte måttet som bloggerska och det gör inte mycket mig, för det finns så mycket annat att göra, att ordna, att förstå och att välja mellan i livet. detta är en karusell milt sagt. som har tendens att äta upp mig som vill så gärna engagera sig i nya saker. men som jag har sagt tidigare och säger igen: ni har hjälpt mig en bit på vägen, och jag tänker på er ofta. när jag går, när jag vilar, när jag städar, när jag diskar. ni finns i mina tankar liksom alla vänner och släktingar. och mina elever och kören med. må ni omslutas av Guds kärlek!
min semester är snart slut. jag har lagt in annons om min elevverksamhet, vi kör igång under september. det finns bara en enstaka plats kvar till någon liten elev, tidigt på morgonen, men ingen har anmält sig till den tiden. det finns ett inrutat tänkande angående små barn: att det är för tidigt för dom börja spela instrument när de är i lekålder, kan inte läsa eller skriva. Benny Andersson så vitt jag vet hade inte den åldersgränsen, han behövde inga noter, inte många andra heller. hos mig kan man börja lära sig skriva och rita, med vänsterhand t ex, om man är högerhänt:), räkna, baklänges t ex, dansa, och allt annat. och vad är det för fel med noter? att musicera där alla sinnen och kroppen är med främjar utvecklingen, det är oerhört roligt att se utvecklingen strömma (inte bara gå) framåt!

Det du vill säga
Postat av: tess

Ja vi ska ta till vara lugnet vi kan hitta. Det gör jag så mycket jag kan. Sedan nystar vi i saker vi måste för att komma ut saker vi inte pallar just nu. Det blir lite lite i taget. Inte mycket men lite. Det är tufft med ekonomin när en studerar så vi rensar upp i saker vi inte längre har råd med. Fast vi inte vill men vi måste.



Annars mår jag ganska bra. Kroppen protesterar ibland men jag tar igen mig och njuter.



HUr går det för dig annars när det gäller jobb? Jag ska försöka titta lite nu om jag kan hitta ett jobb här hemma. Vet att det blir svårt men jag börjar komma till en punkt att jag behöver det.



Ha det gott gumman //Tess

2009-08-11 @ 10:42:53
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Såg på arbetsförmedlingen att de söker en kyrkomusiker här i Kristinehamn.... sök... //Tess

2009-08-11 @ 11:50:58
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Annica

Jag förstår precis hur du tänker och jag tycker du har helt rätt. Ceasar är en underbar människa med en sund syn på både människor och djur. Och jag har lärt mig massor genom de år jag haft hund själv. Ödmjukheten. Insikten om att gör jag mig inte förstådd är det hos MIG felet sitter i. INTE hos mottagaren. Jag måste ändra mitt sätt att kommunicera för att andra ska kunna förstå helt och fullt det jag säger. Mycket spännande utveckling. Har försökt uppfostra sonen lite så som jag uppfostrade hunden. Nonchallera det beteende du INTE vill ha och uppmuntra det du VILL ha. Att visa kärlek och vara konsekvent kommer man långt med. Lägg därtill ödmjukheten till att andras tankar, åsikter och handlingar också kan vara rätt. Inte BARA dina egna. Då har man vunnit mycket i kommunikationen människor och djur emellan. Fick alltid höra när jag och hunden var på kurser och andra tillställningar med sk "hundmänniskor", att vi hade en speciell kommunikation med varandra. Det var som att vi pratade med varandra. Och utan att skryta så kan jag hålla med om det. Vi läste av varandra. Jag kunde aldrig dölja min känslor för honom. Han visste alltid om jag var arg eller ledsen eller glad. Och det var lika hos mig. Jag såg och kände hur han tänkte. Åh som jag saknar den hunden!

Hoppas att du hittar rätt i livet och får möta de människor du behöver för att nå framåt i din utveckling. Jag tänker ofta på dig!

KRAM!!!!!

2009-08-11 @ 13:20:51
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: nadin

fiin blogg :) besök gärna sweetnadinsweet.blogg.se och www.thethreesister.blogg.se dom är mina 2 bloggar =)

2009-08-13 @ 20:35:23
URL: http://sweetnadinsweet.blogg.se/
Postat av: tess

Hej gumman hoppas du har haft en bra helg.... Om du har tid och list får du gärna rösta på mig i veckans blogg inne hos mig... //tess

2009-08-23 @ 14:35:37
URL: http://tess701.blogg.se/

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0