jobbet!?

jag ska börja arbeta nästa tisdag. det kommer att gå sakta framåt. "sakta" betyder mer än den vanliga innebörden av ordet. det finns inte många ord som beskriver exakt tillstånd av en person i min situation. språket är begränsat  och termer  ensidiga när det gäller anknytningar till de nya tidens tecken bland vilka stress och utbrändhet är mkt vanliga. och jag tror att utbrändhet har många ansikten, även om den medicinska beskrivningen stämmer väl överens mellan personerna. jag hade inte skrivit om detta i bloggen om jag inte var övertygad om att det är många fler än de som  kommit till läkarvården och accepterat sin utbrändhet. det finns sådana sönderslitna människor överallt som inte har möjlighet eller viljan att erkänna att de dras med denna last. och som inte har kraft att göra sig fria från denna last. jag har alltid en tanke bakom det jag skriver. tanken är oftast att hjälpa andra människor. för det är ju viktigt att finnas till på många sätt. genom bloggen t ex.



hälsningar till alla mina vänner!

Det du vill säga
Postat av: tess

Hur känns de nu då??? Känns de okej ATT GÅ TIllbaka??? Jag är själv väldigt trött nu å borde vara hemma. Ska iväg till min psykolog idag å vi får se. Ja e helt slut men ja kämpar varje dag...tyvärr styr pengarna. Men ja borde både för sonens skull å för min vara hemma å bara vara å ta dessa promenader å vila för att orka bli riktigt bra. //Tess

2009-03-12 @ 10:52:42
URL: http://tess701.blogg.se/

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0