kvällens dikt

en kväll som är som...
en torr tunga
en klump i halsen
ett osagt ord strypt
medan det var på väg ut
en ärlig blick
på sig själv
från framsidan
och från sidan...
blandad
med andras åsikter
som starka kryddor...
som svider

vem är kryddan?...

det är för många som
tror de vet
vad är det rätta
för andra
men...
det rätta kan inte bli tillrättavisad
för det finns ingen rättvisa
där jag går
där jag bor
där jag andas
där jag är

därför kom Gud
och sade
Jag Är Den Jag Är
allt som finns
och andas
utan att vi vet och förstår detta
är hans dolda härlighet
som vi inte ser
för vi har fel glasögon
mot andras fel och synder
för vi vet ingenting om hur de är och tänker
vad lever de för
och vad lever de från

de är alla de
som vi inte känner
men dömmer
för vi har fel magkänsla för andra
ja, så är det väl!...

vi kan inte alltid fortsätta så
vi ska sätta oss ner
på den tomma stranden
vi själva har skapat
på den tomma stranden med skrikande flyttfåglar
som kommer i stora flockar
kletar ner den vackra stranden
och nästa dag är de borta...
vissna blommor
sopas undan
efter deras attacker...

vi ska sätta oss ner
på stranden
där ingenting växer...
för vi har inte sått
några frö
de sista åren
vad ska vi skörda då?...
ja, vi ska sätta oss ner först
och iakkta den tomma stranden
det är en stor yta
ödslig och sorglig...
man bara vill gråta...

men vi ska sätta oss ner först
och meditera...

Inas dikt

Det du vill säga
Postat av: jayne

Hej

Ja du, du har rätt!!! Givetvis är det mer än program och skolval soms ka göras. Vi har sagt till sonen att vi kommer kolla hur skolan kan ställa upp för honom, vi kommer ha KRAV.

Vi har nu pratat med båda dessa skolor, som han funderar på... och de sa båda att de är vana vid dyslektiker, har talböcker osv.. De sa också att vi kommer sätta oss ner innan skolstart för att reda ut allt.

Sonen verkar mer luta åt musiklinjen och jag tror det är bra, tror att de lärarna mer kan brinna för detta och se barnen som individer. Men det är svårt... usch usch.

Lider med dig!!!! Massor massor av kramar... tänker på dej

2008-11-27 @ 07:04:14
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: soffie

så vacker,har du diktat den själv?

så tänkvärda ord,

jag hoppas du har en vacker kväll här har jag fullt hus med ungdomar å Nellie så det är ingen lugn här men härligt är det:O)

kram

2008-11-27 @ 19:22:35
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mickan

Bra skrivet. :)



Tänkte bara meddela att jag är tillbaka igen med nya bloggkrafter. :) Uppsatsen är i stort sett klar nu. Det känns bra. :)



Hoppas allt är bra med dig!

Kram

2008-11-27 @ 20:04:23
URL: http://angel-like.com
Postat av: k)

jättefin dikt!

2008-11-28 @ 14:58:14
URL: http://hejjagheterkalm.blogg.se/
Postat av: Liene

Jag älskar din dikt!

2008-11-29 @ 22:06:12
URL: http://lienes.blogg.se/

Dela med dig!

ditt namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (ser bara jag)

URL/Bloggadress

Din åsikt

trackback
RSS 2.0